📣Dziękujemy! Zapraszamy na kolejną edycję! 📣  

Organizator:

Wandlee redukuje kolejki pacjentów

Podziel się

Skala wizyt pacjentów, które się nie odbywają jest w Polsce ogromna. To rocznie kilkanaście milionów. Dla systemu oznacza to ok. 2 miliardy zł strat. Rejestracja nie jest w stanie obsłużyć wszystkich. Automatyzacja jest nieunikniona i tu z pomocą przychodzą rozwiązania Wandlee. O ich szczegółach mówi Joanna Cichocka, COO. Firma zaprezentuje je w strefie startupów targów SALMED.

W trakcie targów SALMED  firma Wandlee Sp. z o. o. zaprezentuje dwa rozwiązania. Pierwszym z nich jest Voicebot No-Show, który może zredukować poziom nieodwoływanych wizyt nawet o 80%. Urządzenie potrafi obdzwonić wszystkich pacjentów w najbardziej komfortowej dla nich porze i potwierdzić obecność na wizycie. Wyniki rozmów są automatycznie wpisywane do systemu kalendarzowego.

Drugim produktem jest Voicebot Medyczny redukujący i automatyzujący telefoniczną rezerwację wizyt i redukujący kolejki na infolinii. Dzięki Voicebotowi Medycznemu, pacjenci mogą zarezerwować wizytę w każdym czasie, a pracownicy placówki medycznej zyskują więcej czasu na lepszą obsługę pacjenta.

O potencjale produktów mówi Joanna  Cichocka,  COO, Wandlee Sp. z o. o. 

Skąd pomysł na takie rozwiązania?

Produkty oparte na sztucznej inteligencji wdrażamy już od 6 lat. Potrzeba wprowadzenia naszej technologii na rynek medyczny wzmocniła się w czasie pandemii. Namacalnie zauważyliśmy jak trudno dodzwonić się do placówki. Czas oczekiwania na linii często dochodzi do kilkudziesięciu minut. Z drugiej strony po rozmowie z placówkami zdaliśmy sobie sprawę jak ogromna jest skala wizyt, które po prostu przepadają. Placówka ponosi za nie koszty a pacjent często płacą swoim życiem lub zdrowiem bo zbyt późno dostają się do specjalisty. 

Dla kogo przeznaczone są produkty Wandlee prezentowane w strefie startupów SALMED?

Zapotrzebowanie na usługi zdrowotne stale rośnie i jak pokazuje nie tylko sytuacja epidemiologiczna ale przede wszystkim starzejące się społeczeństwo ten trend utrzyma się jeszcze przez bardzo długi czas. Wraz z zapotrzebowaniem wzrasta liczba użytkowników, którzy próbują dodzwonić się do placówki medycznej, bądź oczekują na zwolnienie się terminu do specjalisty. Rejestracja nie jest w stanie obsłużyć wszystkich. Automatyzacja jest nieunikniona i tu z pomocą przychodzą nasze rozwiązania.

Co może zmienić startup Państwa firmy?

Przede wszystkim nasze rozwiązania mogą realnie zmniejszyć kolejki do specjalistów. Przypomnijmy, że w Polsce rocznie około kilkanaście milionów wizyt przepada - nie zostaje na czas odwoływanych.  Co przekłada się na ok. 2 miliardy zł strat i wiele za późno zdiagnozowanych przypadków. Dzięki skutecznym potwierdzeniom wizyt (nasze rozwiązanie redukuje nawet o 80% wskaźnik no-show w placówkach) i automatyzacji rejestracji telefonicznej spadają koszty ponoszone przez placówkę, która odzyskuje czas na zajęcie się bardziej skomplikowanymi przypadkami. Co istotne, wzrasta też poziom jakości obsługi pacjenta ale przede wszystkim poziom dostępności usług, co jest kluczowym wyzwaniem dla placówek medycznych, szczególnie w dobie szalejącej pandemii. Pacjenci doceniają, że usługę mogą zrealizować szybciej co przekłada się na ich pozytywny odbiór.